brommas historia!

Hösten 2003 - laget startas! I början var vi inte mycket...
 Bromma spelade också sin första match någonstans här. Motståndarna var vallentuna och det blev förlust med 25-0 i första set.

(datum?) Bromma var på sitt första träningsläger i nyköping

2/2 -04 Sanne&Noshin tog sina första steg in i alviks hall. Vi hade likadana kläder och alla bara älskade oss i början. eller nåt. Det började ganska många denna vecka, och vi blev stämplade som "nybörjarna"

24-25/4 -04 Falköping volleybollturnering. alla nybörjarna förutom jag(sanne) sov på rad och vid ett tillfälle funderade märta och några till att släppa ut luften ur madrasserna. Vi var så accepterade, redan från början, haha! :D Hanna och Marie sprang in i varandra, kaos på planen, sjukhus. Och idag har hanna ett ärr på hakan där hon fick sy, och om marie rynkar på näsan lite så ser man att det finns ett ärr där med. :)


11/09-04 Volleybollmöte! Amanda frågar mig om jag och hon ska ta närvarolistan, självklart bangar jag inte! Och vi alla minns ju hur det gick! ;D


18-19/9-04 Träningsläger i nyköping, vi blir tillsagda att komma på ett spex, och det mest om talada blev lovis,mitt,alex, tessans (och frida?) några klassiksa inside jokes från denna helg är ;
"men asså, grejen är den, att det var typ hundra år sen!"
"stretching är a&o tjejer"
"min fru är ung och vacker, kom så går vi och smashar"
"en gång låg jag naken på ett hotell och kollade på hajen"
"shit! abo! Jag glömde närvarolistan!"
Vi fäktades också här, om jag minns rätt ;)


29-31/10-04 Kungälv och trekungarslaget för första gången. <3
bussresan med vallentuna & brunkrämsfilckan
alex, lovisa och amanda spanade på några killar hela kvällen,
jag, märta, jossan och malin var inne på rummet och dansade ;O det var då syndig-tröjan fick sin betydelse och det var då jag tog fredriks tjocka, förmodligen ointressanta bok och skrek ut:
"bibeln är ingenting för mig, jag är syndig!"
striptease-gänget lyckades också moona för tränarna denna kväll :O
sara låg och fejksnakrade
märta försökte övertala fredrik att hon skulle få vaxa bort lite nackhår. men det gick inte.
Vi var hos granis syster och kollade på hip hip hora, här drack granis också lite för mycket, och dagen efter låg han och sov på en tjockmatta, bakis! ^^


18/12-04 Volleynatta! jag minns faktiskt inte så mycket från denna natt :O men jag minns att jag, sara och malin var där, och att typ mathilda låg och sov på golvet, för hon tyckte att madrassen/soffan var för mjuk :O


23/1-05 SMkval, vi kom inte vidare :P Men livet är hårt! eller nåt!


5/2 -05 Granis gifter sig, och instormande kommer vi och sjunger jättefalskt en väldigt fin låt om granis :)
efter sången satte vi oss vid ett bord och fick glass med typ hallon och sås, mums!
kyparen som var typ onemillionbucks sa att vi absolut inte fick spilla på den otroligt exklusiva duken, när han har vänt sig om spiller både sara och amanda (var det nån till också?)


12/3-05 slutspel volley2000, jag, märta och hanna var riktigt jävla nära (ursäkta de grova orden)
två lag skulle gå viadre och vi kom trea. ÅÅÅHH BOM!


23-24/ -05 Falköping igen! :) 91:orna var de enda som fick spela, men här hände också en massa!
"en pepsi och en mer apelsin" -killarna var där och bma volleyboll ägde sönder på diskot!
killarna ville ha oss, tjejerna ville vara oss! ahahah
vi kom hem lite sent och rené vart lite sur. :)


11-12/6-05 beachläger på kärsön men lillfredrik och renés lag. malin och jag hade väldans roligt här <3 :)
20-21/8-05 träninsläger i alvik efter sommaren, vi hade också möte i det där lilla huset, där alla fick berätta hur mycket de hade tränat under sommaren. Jag kan iaf erkänna nu att jag överdrev en smula. Jag tror jag sa att jag hade gjort fyspasset 5ggr, men jag gjorde det typ bara 2 ggr, hehe.


17-18/9 -05 uppsala cup! Vi låg på en gräsmatta och sjöng, några turrar i ett fönster hade önskemål och vi träffade lilla tjejen, som trodde att frediie var pippi långstrump
finskorna kallade oss för vitto och deras tränare var fullkomligt galen! :O


8-9/10-05 träningsläger, nyköping. NBN, skumparty, världens drag! jag och emmy gjorde kungen&drottning för första gången inför laget (allra första gången var i bilen på vägen till uppsala cup)
på kävllen åt vi på en pizzeria och på vägen hem åkte vi förbi ett gäng med moppar, dunkade musik som fan och pumpade med armen! det var lite pinsamt sen, eftersom vi körde förbi de typ 5 ggr! men men! :D


29-30/10-05 Kungälv igen, jag blev otroligt lägligt sjuk på vägen dit! :'( :'(
så jag vet faktiskt inte så mycket av vad som hände!
men jag minns göteborgarna som inte hade nåt liv och kom och gjorde volter i madrassen och pratade jättekul! :D Och alex hade stukad fot så hon kunde inte heller spela!
dans på ett bord på kvällen, alla kollar snett
på vägen hem försökte vallentuna häng med i satisfaction, men SORRY! det är inte eran grej dirket :D mohahaha :D


7-8/1 -06 träningsläger efter en hel del julmat i kista!
det var då vi kom på "företaget" och här är ett gammalt inlägg från min pa-blogg ^^


Den bortsprugna pojken.

Paolo Roberto: bortsprungen pojke.

Natasha Peyre: snaggad knähund som är GAY och går på sin bröst istället för framtassar.

Thomas: Indianhövding.

Den "bortsprugna" katten. ( uppföljaren )

Thomas: Eric, den bortsprugna kattten som egetligen blev kidnappad.

Paolo Roberto: sig själv som springer naken i solndegången.

Natsaha Peyre: samma hund, skäller den speciella: jag-har-hittat-en-bortsprungen-katt-skällningen.


AV: BERTIL JHONSSON OCH CO.

RUDDE, DU FÅR SPARKEN!


28-29/1 -06 SM-kval, nära som fan! men det räckte inte hela vägen :/
sollentuna vann med en boll i tredje set, och jag vet inte om jag någonsin kommer att släppa den sista bollen som domaren, helt ärligt dömde fel. Fredrik dampade men sorry-porry!


26/3-06 slutspel sthlm volley cup. Jag har inget minne om hur det gick här faktsikt! :D haha


13-14/5-06 big step. Jag hade dagen innan solat på solarium och var röd som en kräfta! haha!
jag och slemmy fick gå passare, men det gick helt okej! :D
alex fyllde år och jag&hon lyckades få rabatt på en daim för det! :O :D haha
det var också här som vi gjorde den klockrenaste filmen någonsin; Isabella, Isabella


18/5-06 tränar-avslutning, en riktigt tung dag må jag säga, alla grät och de felsta hade lite hoppet ute.
vi gav våra favoriter tröjor, så här stod det på de:
Fredrik: Fu17:s pappa
Marita: (jag minns inte, hjälp här, någon?)
Helena: Stretching är a&o tjejer
Granis: bakis på mattan
Mattis: Schweizernöt

Ingen av oss trodde att våran familj skulle bli det samma efter den 18:e maj. Men jag måste ändå säga att våra nya tränare är toppen! :D

och vi har hunnit med några minnen här också:


9-10/9-06 norrköping träningsläger med hela klubben typ!
charader, lidingö-pojke, the plopper! :D
"harry potter och malfoy suger av varandra i en bil"
"I'm a plopp kind of guy"
 och barn-kändisar, visst malin? :D


23-24/9-06 uppsala cup, vi vann det första setet vi någonsin spelade med våra nya tränare:
Ola Torebrandt, huvudcoach : känd för sin dåliga humor och glada humör! :D haha
Johan (vad heter han?) : känd för att vara en riktigt dålig förlorare och som bara inte kan få nog av våra inside-jokes! :D
John (vad heter john i efternamn btw?) : har inte varit med så mycket, men han har en väldigt speciell musiksmak, och säger gärna : "you guys are crazy" eller "come on now, crazypeople!"


vi är en familj, och jag tror inte att något lag är så sammansvetsat som vårat, vi är och kommer alltid att vara lite bättre än dig, helt enkelt.


(phu! nu har jag typ kramp i hela kroppen! så mycket minnen asså! :O :D )





Kommentarer
Postat av: Malin

jag skrattade högt då jag läste detta!! så himla mycket minnen!! aah!!

jag älskar bromma volley FU19!!

Postat av: sanne

jaaaa!! ME LOVE

2006-10-08 @ 20:00:49
URL: http://sannenygren.blogg.se
Postat av: amanda

okej, underbart!
men jag fattar inte hur du kan komma ihåg allt, du är sjuk i huvet men du får creds cuz' you made me remember everything good in life! :D

2006-10-09 @ 15:57:48
Postat av: sanne

jaa, jag är nog sjuk i huvet, men det är jag stolt över, haah :D

2006-10-09 @ 16:34:29
URL: http://sannenygren.blogg.se
Postat av: malin

va kul att höra att du uppskattar bloggen :)

2006-10-09 @ 22:15:24
URL: http://brommavolley.blogg.se
Postat av: johan (borg heter jag)

skön grej med blogg. det låter som att vi borde boka en egen tågvagn till götet om ni ska kunna leva ut alla era galna upptåg.
och angående olas humor så inträffade följande på träningen idag:
johan "nära skjuter ingen hare" (jag missade ett försvar)
ola "en termos studsar inte"
johan "eeeh"...
ola "ja, det är typ samma sak hahaha"

ps. glöm inte att torsdagsträningarna nu mera är i ALVIK. 19.00. en halvtimme tidigare alltså.

2006-10-10 @ 00:18:58
Postat av: Malin

men hela grejen med resan är ju att vi ska åka en stor buss (så man kan dansa i mitt gången :))

2006-10-10 @ 17:50:37
Postat av: Marie

Ja asså bloggen är skit bra! Ja buss vore roligast men aa...
Föresten så stod det "Nödpassaren" på Martitas tröja vilket va jävligt tråkigt då vi senare kom på att det ju självklart skulle ha stått "Viktors mamma förståsh"

Och sen undrar jag, det var väl ändå inte på Uppsala cup som vi mötte finnarna det var väl ändå på Big Step? det var ju typ då Alex hade fått en tårta med Darin på? Jag är helt övertygad om att det var big step.

Iaf ha det bra. Jag älskar er alla, ni är bäst!

2006-10-10 @ 18:02:34
Postat av: Hanna

hallå ni har ju helt missat den galna göteborgaren jakob!! han höll ju på att avliva oss om inte emli hade räddat oss vill säga!!
alla min kärlek till honom!

2006-10-11 @ 18:18:33
Postat av: hanna

jakob är från falkenberg!!!

2006-10-12 @ 01:28:54
Postat av: märta

eh johan jag fattar verkligen inte det där?
men jag måste säga att du fick till skämten i onsdags, men jag antar att det var en engångsföreteelse?



tåg är lite fagy, buss är mer tight

2006-10-12 @ 15:38:38
Postat av: malle

lite fagy, lol

2006-10-16 @ 11:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback