Bromma E - Solna B

Dagens match var väl allt annat än rafflande, och ibland var det riktigt underligt hur inte okej vi spelade.
Men trots det kunde vi åka ifrån Solnahallen en seger rikare efter tre spelade set. 
Några fina anfall fick vi till trots lite slarv i försvar, och Alex stog för en hel del av dom! Passade gjorde Amanda (dessutom hade vi en inlånad A-lagspassare på bänken!), och som spikers hade vi med oss Helena, Tessan, Emmy, Alex samt en inlånad Lina från Damer D. Centrar var Lovisa och Malin. Självklart hade vi även med oss vår eminenta libero Marie!
Johan kom inkubbande precis vid matchstart eftersom han tagit sig lite sovmorgon, och Ola lallade inte in förns i tredje set, han var fätt busy på jobbet............ John är återigen försvunnen.

Den här matchen försökte vi oss på en kombination! Då Alex spelade fram skulle hon gå på treor och Lovisa på kortis. Sammanlagt fick nog inte till så många anfall på det här sättet, men det var intressant att öva^^, det här är nog en början på massor med coola saker (tänk när vi luras massor och kör typ bakåtkortis och trea, och försvaret på andra sidan blir helt borttappade!)


119138-145



Kommentarer
Postat av: sanne

fett bra med vinst! Jag och sara kollade på klockan och sa till varandra; ååååååh.. nu börjar dom! :( Då var vi i vallentuna, där vi var sen halv9 imorse tills nu!
Kombination är fett coolt och kul, hoppas vi övar mer på det!
bma fu19 är bäst

2007-01-14 @ 15:59:59
Postat av: Marie

Åhh tack för att ni kommer ihåg mig! :S

2007-01-14 @ 16:27:29
Postat av: Lovisa

Åh damn! Jag var påväg att skriva in dig på spiker och sen tänkte jag "nej hon avr libero", men sen försvann det påvägen. STOR ursäkt. Jag fixar! (Eller jobbar iaf stenhårt på att fixa, jag och blogg.se är inte riktigt polare är jag rädd...)

2007-01-14 @ 17:30:46
Postat av: märta

gratz brudar.. Fett najs, hade valat spela idag, men Moneybrother gick före denna dag ! :S

2007-01-14 @ 18:16:26
Postat av: Lovisa

Lägg bara ner den där moneybrother-grejen Märta. Jag slår dig i mitt huvud. Huhu. Vad vore väl ett jobb på galapremiären? :/

2007-01-14 @ 18:25:28
Postat av: Sultán

fett soft! vi ska lätt lura motståndarna med kombination.. ^^ vi är så bra m-m-m

2007-01-14 @ 19:34:41
Postat av: Marie

Haha tack, nu är jag glad igen! Blev faktiskt lite ledsen där ett tag, men du är förlåten Lovisa för att du skev så snällt :)
Är Helena nöjd och glad efter vinsten föresten? Det måste hon ju vara...

2007-01-14 @ 19:56:19
Postat av: Anonym

malin, du verkar allt trevlig du!

2007-01-19 @ 23:30:00
Postat av: Anders

Roligt var att en av Solnas passare hade en förmåga att fösa sina pass en aning (..........),men domaren började inte döma det som ogiltigt slag förns i sista set. Någon som kände för att gå hem kanske? :D....


jag skulle vilja se er smasha någongång.. ni är säkert skit bra. Bara för att nån är dålig så betyder inte det att det är tillåtet att tracka den personen. Schysst gjort tjejer.

(spelar inte i solna utan i sollentuna)

2007-01-20 @ 17:46:02
Postat av: sanne

anonoym; oj, ironi eller vad? palla lacka på en kommentar?
malin är btw den trevligaste jag känner, sådetså!

2007-01-21 @ 10:05:58
Postat av: Anonym

Ni är ju verkligen dumma i huvudet om ni inte förstår hur man kan "lacka på en kommentar" där ni gör en av solnas spelare till åtlöje, endast för att hon inte var en särskilt bra spelare i era ögon. Väx upp.

2007-01-21 @ 12:11:39
Postat av: Lovisa

Okej, Anders och anonym har en point.. Dock var ju tanken inte att göra någon till åtlöja eftersom det som står i bloggen mest blir skrivet till oss själva. Folk utifrån får ta det som står med en nypa salt för det är mkt som inte är roligt/okej/intressant för andra än oss.

2007-01-21 @ 12:58:57
Postat av: märta

men gud, man får inte fösa, det är emot reglerna... Och om solnas passare gjorde det, så gjorde hon alltså ett fel och ska få konsekvenser för det. Tyvärr kommer jag inte växa upp mera, jag har stannat på ynka 1.67 cm.. men jag önskar att jag kunde uppfylla din önskan. Och jag hoppas ni kan uppfylla mig, sluta fös.

2007-01-21 @ 13:00:36
Postat av: märta

min*

2007-01-21 @ 13:13:12
Postat av: Anonym

gulligt. hade jag menat växa mer till längden hade jag nog formulerat det annorlunda, t.ex "väx till dig några centimeter". Men märta, du kanske helt enkelt inte är lika bra på svenska som på volleyboll.

2007-01-21 @ 13:23:29
Postat av: Lovisa

Eftersom en del av det här inlägget misstolkades tog jag bort det nu. Det roliga var för övrigt inte det att en del ansåg att en av motståndarnas passare föste utan att domaren började döma ogiltigt slag på först i slutet av matchen. Då undrade vi varför, och skrattade och sa att han kanske ville komma hem fort (eftersom vi då ledde med två vunna set kunde det tredje setet bli det sista om vi vann även det). Troligtvis var det helt enkelt så att domaren inte tyckte som vi tidigare. Hursomhelst var det här något intert som uppfattades fel av några utomstående bloggläsare. Och det var tråkigt att det blev så. Vi kanske får tänka på våra formuleringar av saker och ting i framtiden, och våra utomstående läsare får komma ihåg att vi skriver till oss.

2007-01-21 @ 13:32:48
Postat av: märta

Jag var inte ens med på den här matchen, och jag har inte skrivit inlägget, men det är ju fortfarande fel att fösa. Och jag vet hur jobbigt det är när man upptäcker ngt som inte domaren upptäcker. Och då kan jag förstå att det blir tröttsamt. Jag vet inte hur den personen som har skrivit det här inlägget har riktat det, mot domaren eller mot spelaren. Men jag tror knappast att det var för att såra den spelaren. Om vi nu gjorde det så måste vi självklart be om ursäkt.

ps. Ja, jag vet, feta IG varningen på min svenska alltså. Känner faktiskt själv att jag borde mogna till mig, tack för det.

2007-01-21 @ 15:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback