SMkval!

Nog för att det bara är några veckor kvar till SMslutspelen i gbg så har vi först och främst ännu ett smkval att ta tag i!
Ett spelschema lyckas jag inte hitta, men det här är det jag har hittat:



Plats: Tävlingen spelas i Sjöstadshallen som ligger på Skeppsmäklargatan 1 i Hammarby sjöstad. Närmaste hållplats heter Sickla Udde. Dit går tvärbanan samt buss 71 (mot Jarlaberg) och 74 (mot Sickla Handelsplats). Bussarna avgår från Slussen. På www.sl.se kan du se hur du enklast tar dig dit.
Parkeringsplatser finns i anslutning till hallen. Det kostar 75 kr/dag att parkera bilen där.

Samling/tider: Tävlingen spelas lördagen den 17 mars och söndagen den 18 mars. Gruppspelet avgörs på lördagen och slutspelet på söndagen. Samling 13.30 lördag (matchstart 14.00), på söndagen börjar första matcherna 9.30.

Fotografering: Alla lag kommer att fotas i samband med samlingen.


Spelform: Matcherna spelas i bäst av tre set.

Prisutdelning: De tre bäst placerade lagen erhåller medalj vid prisutdelningen.


Bästa spelare: Funktionerande lag ska utse bästa spelare i varje match. Tröjnummer, namn och lag på utsedd spelare ska fyllas i matchprotokollet. Ett All Star Team kommer att utses under turneringen.

Näthöjd: 218 cm.

Bollar: Matchbollar Mikasa MVP 200 erhålles av arrangerande klubb. Varje lag tar med sig egna uppvärmningsbollar.


Anmälda lag är:
Bromma
Spårvägen
Vallentuna
Sollentuna
Nynäshamn
Västerås
Uppsala
Södertelge


I år blir det payback efter förra årets snörpliga femteplats, eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: malin

tjihoo vi ska kvala :D

2007-03-07 @ 12:40:14
Postat av: AF - the one and only

Ja nu är det er tur! Verkligen! Vi AF:s håller på er, och blir inte sura även om ni bloggar lite på lektionerna, det är väl en del av uppvärmningen till kvalet får vi hoppas.

Vi hoppas också att ni klår etiopianerna nu till helgen.

2007-03-07 @ 14:41:25
Postat av: Lovisa

Vi tar dom lätt om en plätt. SM-guldet är så gott som vårt redan.

2007-03-07 @ 16:48:24
Postat av: amanda

jag hoppas verkligen!
vad måste man komma som sämst för att kvala? alltså.. är det 4? eller 3?

2007-03-07 @ 17:53:09
Postat av: Johan

Eftersom jag kommer att spendera min tjugorårsdag (17e) med er så får ni fan se till att vinna ;)

"Vi ska till SM och stå på pallen" (ugglas gamla fotbollslåt ni vet)
Nytt brommaanthem på gång kanske?

2007-03-08 @ 02:01:32
Postat av: Lovisa

Alltså Johan. Det där var inte coolt någonstans...

"Bromma volley hej hej!" är vår låt 4-ever!

2007-03-08 @ 21:33:06
Postat av: Johan

Lovisa: Jag vet den är grym. Den är liksom nationalsången. Det jag menar är att vi borde släppa en singel med en specifik låt för varje mästerskap vi är med i så att vi får in tillräckligt med cash för privatjet (kanske bättre med ett gäng helikoptrar när vi bara ska till hammarby sjöstad eller någon annan obskyr förort), hotell, limmo till matcherna, egen spaanläggning med tillhörande massörer och en lounge för coacherna.

2007-03-08 @ 21:56:02
Postat av: Ola

Massörer och en lounge för coacherna tycker jag later som en utmarkt ide !!

Nu far man marka av att man ar i en annat typ av land. Fran och med imorgon sa ar det vattenransonering i hela stan. Vilket innbar att kl 07, 12 samt 19 sa finns det vatten i kranarna i dryga 20min, sen far man vanta tills nasta tillfalle... livet ar hart ibland...

2007-03-08 @ 23:01:37
Postat av: Marie

Oj Ola kommer torka ut, damn.

SM-kvalet blir grymt, nätet är 6 cm lägre och allt kommer bli skitbra!

2007-03-08 @ 23:10:39
Postat av: Johan

Ola: Det är lagen om alltings jävlighet det där. Om man som nordbo lyckas komma till värme, ja då är det klart att man ska törsta ihjäl. Men du behöver inte oroa dig, jag kan budwheela över några vattenflaskor efter matchen på lördag om det hjälper.

2007-03-08 @ 23:10:41
Postat av: Lovisa

Johan: Okej, jag är på. Börjar trixa ihop något här och nu(....), såhär mitt i singstar-kvällen kan man inte vara mer taggad på Bromma-anthems!

2007-03-09 @ 23:19:40
Postat av: slem

HÄRLIGT!!

2007-03-10 @ 16:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback